Wózek widłowy diesel do zadań specjalnych

Napęd silnika wózka widłowego to jedno z najważniejszych kryteriów, które mają wpływ na decyzje zakupowe. Na rynku dostępne są wózki elektryczne, benzynowe, benzynowe z instalacją CNG/LPG i wózki widłowe z silnikiem wysokoprężnym. W niektórych branżach jedynym możliwym wariantem są elektryczne wózki widłowe, które jednak wymagają czasochłonnego ładowania. Tam, gdzie możliwe jest stosowanie urządzeń zasilanych paliwem zdecydowanie lepiej sprawdzą się wózki widłowe diesel. Maszyny z silnikiem wysokoprężnym zapewniają większą moc oraz dynamikę przez co radzą sobie doskonale w każdych warunkach.

Decydując się na konkretny model, warto też przeanalizować aspekty związane z łatwością eksploatacji, a także zastosowane innowacje konstrukcyjne. W przypadku nowych wózków widłowych diesel marki Hyundai (model 160D-9L oraz 80D-9) serwis elementów przeniesienia napędu jest znacznie uproszczony dzięki automatycznemu układowi przechyłu kabiny, a łatwo dostępny przedział silnika pozwala na szybki dostęp do wszystkich elementów.

toolmec1

fot. Toolmex Truck

Wybierając dostawcę wózka widłowego, warto też stawiać na firmy z wieloletnim doświadczeniem, za którym idą dobre opinie klientów i fachowy serwis. Toolmex Truck Sp. z o.o od ponad 30 lat współtworzy sukces marki Hyundai w wymiarze lokalnym i ogólnokrajowym. Sukces firmy stał się możliwy dzięki wytężonej pracy wysoce wykwalifikowanego oraz zaangażowanego zespołu, począwszy od pracowników produkcji, serwisu, sprzedaży, marketingu, a skończywszy na zarządzie firmy. Obecnie firma zatrudnia ponad 150 pracowników i nadal tworzy nowe miejsca pracy zarówno w swojej siedzibie głównej w Szydłowcu, ale także w swoich oddziałach na terenie Polski: Warszawa, Piła, Świdnica, Rzeszów, Gdańsk, Poznań, Sosnowiec, Tomasz Mazowiecki, Ostrołęka. Tak szeroka sieć działania oraz ambitne plany tworzenia kolejnych lokalizacji dają klientom firmy pewność, że niezależnie od miejsca pracy, fachowy serwis i magazyn części zamiennych znajduje się zawsze w pobliżu.

Hyundai 160D-9L

Nowy wózek widłowy z silnikiem wysokoprężnym diesel to maszyna, która w porównaniu do wcześniej oferowanej wersji 160D-9 gwarantuje udźwig 16t na środku ciężkości 1200mm, co pozwala porównywać jej osiągi z maszynami
o większym udźwigu nominalnym. Model 160D-9L został wyposażony w szereg unowocześnień, dzięki którym jest jeszcze bardziej niezawodna i ekonomiczna w eksploatacji.

toolmec2

fot. Toolmex Truck

Sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem Cummins QSB6.7 122 kW zapewnia maksymalną moc, a zarazem jest zgodny z przepisami UE (etap IV) dotyczącymi emisji. Producent zastosował tu najnowsze technologie, jak DOC (katalizator utleniający silnika wysokoprężnego), SCR (selektywna redukcja katalityczna), EGR (układ recyrkulacji schłodzonych spalin, który pozwala osiągnąć wysokie obroty przy małych prędkościach czy klimatyzację FATC (w pełni automatycznej regulacji temperatury). W zależności od obciążenia, operator może wybrać tryb pracy silnika: STD, redukujący zużycie paliwa przy mniejszym obciążeniu lub POWER, w przypadku dużego obciążenia lub pracy na terenie pochyłym. Po włączeniu silnika możliwe jest zwiększanie obrotów biegu jałowego co 25 obr./min – po restarcie silnika użyte zostanie wybrane ustawienie. W wózku został zastosowany nowoczesny wentylator chłodzący, który wyczuwa temperaturę powietrza wlotowego, oleju przekładniowego, chłodziwa oraz płynu hydraulicznego. Takie rozwiązanie pozwala zminimalizować zużycie paliwa, a zarazem obniżyć poziom hałasu.

 

fot. Toolmex Truck

Nowe wózki widłowe diesel mają możliwości pochylania masztu o 15 stopni w przód i 10 w tył dzięki temu operator może szybko i bezpiecznie dokonywać załadunku oraz rozładunku towaru. W przypadku nieobecności operatora w kabinie, ruchy masztu i napęd zostają zablokowane przez system OPSS. Bezpieczeństwo pracy po zapadnięciu zmierzchu zapewniają z kolei różnie rozmieszczone światła robocze: z przodu są to 2 światła na nadkolach i 4 na maszcie; z tyłu – 2 na kabinie oraz tylna lampa wielofunkcyjna LED.

Producent nie zapomniał przy tym o kwestiach związanych z komfortem obsługi, dlatego wózek widłowy diesel wyposażony został w maksymalnie zoptymalizowaną kabinę z ogrzewaniem i klimatyzacją. Jest ona bardzo przestronna i daje zarówno szersze pole widzenia, jak i większą wygodę użytkowania. Zastosowano w niej filtr świeżego powietrza, a ciśnienie wewnętrzne pozostaje nieco wyższe niż na zewnątrz, by wyeliminować pył i ograniczyć poziom hałasu. Regulowany, wygodny fotel o ergonomicznej konstrukcji zapewnia nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. W celu optymalizacji obsługi wózka widłowego operator może dopasować ustawienia większości systemów kierujących do konkretnych potrzeb danej aplikacji. Równie wygodne jest wsiadanie do kabiny, co zapewnia duży schodek oraz uchwyt. W kabinie oprócz panelu sterowania znajduje się odtwarzacz MP3 CD z pilotem i bezprzewodowy zestaw słuchawkowy Bluetooth.

fot. Toolmex Truck

Wózek widłowy diesel Hyundai 160D-9L ma w pełni automatyczną przekładnię ZF, która gwarantuje płynna zmianę biegów. Z kolei hydrauliczny układ kierowniczy zapewnia łatwe i elastyczne kierowanie. Układ monitorowania kąta skrętu tylnych kół ułatwia sterowanie, a kamera cofania jeszcze bardziej upraszcza eksploatację wózka.

toolmec5

fot. Toolmex Truck

Opcjonalna pokrywa dolna chroni silnik i jego komponenty przed pyłem z jezdni i pomaga przedłużyć okres eksploatacji komponentów. Standardowe mokre hamulce są praktycznie bezobsługowe i ponad 5-krotnie wydłużają czas pomiędzy kolejnymi serwisami tego układu.

Hyundai 80D-9

Również w modelu 80D-9 sercem maszyny jest silnik zgodny
z przepisami EPA Tier 4 i wymogami emisji UE etapu IV. wzmocnioną oś napędową, oddzieloną od przekładni. Producent zastosował hamulec typu mokrego, który jest łatwy w obsłudze, działa płynnie i nie wymaga konserwacji. Bardzo trwała przekładnia Powershift, działająca dwustopniowo
w przód oraz w tył, zapewnia cichą jazdę z dużą prędkością przy każdym obciążeniu. System ochrony sprzęgła zapobiega nadmiernemu korzystaniu z funkcji pełzania, a hydrostatyczny układ wspomagania kierownicy gwarantuje płynne i elastyczne sterowanie, zapobiegając przejściu poza graniczne położenie kierownicy i jej zbyt szybkiemu ruchowi powrotnemu.

 

Również ten model wózka widłowego z silnikiem wysokoprężnym został wyposażony w szereg rozwiązań ułatwiających pracę operatora i podnoszącym poziom bezpieczeństwa. Łatwa w użyciu i bezpieczna dźwignia przesuwu znajdująca się po lewej stronie od kolumny kierownicy zapewnia szybkie i łatwe sterowanie kierunkiem jazdy. Przypadkowemu uruchomieniu wózka zapobiega włączony hamulec postojowy, którego uruchomienie odcina prąd podawany do napędu jezdnego.

fot. Toolmex Truck

Maszyna posiada wygodną kabinę o szerokim kącie widzenia, wyposażoną w regulowany fotel Grammer. W standardzie są regulowane podłokietniki, opcjonalnie można zamówić podgrzewanie i zagłówek. Regulowana jest również kierownica. W kabinie operatora znajduje się centralny panel sterowania, skąd za pomocą dźwigni odbywa się sterowanie pracą wózka. Funkcja automatycznej regulacji temperatury gwarantuje optymalne środowiska pracy. Aby zapewnić widoczność w każdych warunkach, wyposażenie standardowe obejmuje przednie i tylne reflektory robocze. Podczas opuszczania wideł, zawór sterujący ruchem w dół utrzymuje kontrolowaną prędkość. Zawór bezpiecznego opuszczania zapobiega opadnięciu wideł w przypadku nagłego uszkodzenia przewodu hydraulicznego.

toolmec7

fot. Toolmex Truck

Producent położył też nacisk na zabezpieczenie wózka widłowego diesel przed uszkodzeniem przez pył czy przypadkowe przedmioty. Przed substancjami obcego pochodzenia naniesionymi przez przednie opony chroni przedni błotnik. Podobną rolę pełni osłona tylnej opony i opcjonalna osłona dolna chroniąca silnik i jego komponenty. Odpowiednia długość rury kompensatora między rurą wydechową a kolektorem wydechowym silnika zapewnia trwałość tłumika i rury wydechowej. Wózek widłowy diesel Hyundai posiada ponadto nowe wodo- i pyłoszczelne skrzynki z bezpiecznikami oraz z przekaźnikami. Wydajny system chłodzenia zapewnia chłodnica ze stopu aluminium, która jest bardzo wydajna dzięki zwiększonemu przepływowi powietrza. Opcjonalnie dostępny jest wskaźnik obciążenia, który wyświetla na monitorze ciężar ładunku i informuje kierowcę o przeciążeniu.

fot. Toolmex Truck

Jakie kwestie biorą pod uwagę osoby, które muszą wybrać konkretny wózek widłowy diesel? Cenę z pewnością, ale bardzo ważną kwestią jest też moc silnika, poziom widoczności, przyspieszenie czy wyposażenie dodatkowe. Warto przy tym pamiętać, że profesjonalny dostawca nie tyle sprzedaje nam maszynę, ale doradza w celu optymalizacji rozwiązań logistycznych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu profesjonali doradcy z firmy Toolmex Truck pomagają swoim klientom, którzy nie muszą się obawiać, że kupią sprzęt nieadekwatny do potrzeb.

 

Z ofertą firmy można zapoznać się na stronie: www.toolmex-truck.com.pl

26-500 Szydłowiec, ul. Metalowa 7B, woj. mazowieckie
tel. 486174806,