Obecna na rynku od wielu lat firma KOBEXSTAL wyspecjalizowała się w produkcji hal stalowych, które każdorazowo powstają w ścisłej współpracy ze zleceniodawcą, co gwarantuje, że otrzyma on produkt skrojony na miarę swoich potrzeb. Jednocześnie kompleksowość oferowanych usług (od projektu, poprzez wykonanie fundamentów i posadzek przemysłowych, prefabrykację konstrukcji, montaż, aż do finalnego zabezpieczenia całości przed czynnikami atmosferycznymi) sprawia, że zamawiający nie musi martwić się o poszczególne etapy pracy, powierzając wszystkie zadania związane z budową jednej firmie. Oprócz wymienionych wyżej prac, producent może wykonać również obudowę hali (na bazie płyty warstwowej lub blach), a także zainstalować okna, drzwi i bramy. Na życzenie można wykonać konstrukcję pokrytą farbami ognioodpornymi, a także skorzystać z usług z zakresu zabezpieczenia przeciwpożarowego.

fot. KOBEX

Każda hala magazynowa, inwentarska czy hangar lotniczy tworzony jest przez KOBEXSTAL zgodnie z europejskimi normami, a rozbudowany park maszynowy i nowoczesne oprogramowanie pozwala firmie na realizację również nietypowych zleceń.

Hale stalowe typu hangarowego

Jedną z branż, w których powszechnie wykorzystywane są hale stalowe, jest lotnictwo. Hangary lotnicze służą nie tylko jako „parkingi” dla samolotów i szybowców, w których są one zabezpieczone przed niszczącym działaniem warunków atmosferycznych – śniegu, deszczu, promieniowania UV. W tego typu obiektach dokonuje się też okresowych przeglądów i napraw.

W ofercie firmy KOBEXSTAL znajdują się jedno- lub wielonawowe konstrukcje o szerokości 12 m i dowolnej długości, przez co świetnie sprawdzą się jako obiekty serwisowe i hangary lotnicze dla małych odrzutowców czy dużych awionetek – a więc dla statków powietrznych średniej wielkości. Różne warianty wykończenia, a także możliwość wykonania okien i świetlików dachowych pozwalają doświetlić hale naturalnym światłem, a jego natężenie będzie zależało od wybranego wariantu.

Do wyboru są zarówno okna różnych producentów (1,2,3 i 4-komorowe), jak również świetliki kalenicowe, gąsienicowe czy płaskie. Równie rozbudowane są możliwości jeśli chodzi o wybór drzwi i bram – w tym wypadku jedynym ograniczeniem w zakresie wielkości są wymiary pól pomiędzy poszczególnymi słupami. Jeśli jednak jest potrzeba zaprojektowania szerszych bram (do 12 m), to pola można również łączyć.

fot. KOBEX

Oferowane przez KOBEXSTAL hale hangarowe różnią się od konkurencyjnych rozwiązań dostępnych na rynku. W odróżnieniu od typowych hangarów lotniczych, w których stosuje się połączenia spawane i śrubowe, w halach tego producenta wykonywane są tylko połączenia śrubowe o odpowiednio dobranych charakterystykach podatnościowych, tzn. sztywności początkowej i nośności granicznej.

– Takie rozwiązanie opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Rzeszowską, której firma Kobex zleciła prace badawczo-rozwojowe w tym zakresie.

Konstrukcje tego typu mogą mieć różne rodzaje obudowy, które – niezależnie od wybranego wariantu – będą zawsze wygrywać z tradycyjnymi konstrukcjami murowanymi ceną. Hangary lotnicze można więc wykończyć płytą warstwową z wypełnieniem z poliuretanu oraz płytą z wypełnieniem z wełny mineralnej o różnych grubościach. Oprócz doskonałych parametrów termoizolacyjnych, takie wykończenie jest też bardzo atrakcyjne wizualnie.

Klient może też wybrać, czy płyty mają być montowane w układzie poziomym czy pionowym, ponadto możliwy jest też wariant z widocznymi lub ukrytymi łącznikami.

fot. KOBEX

KOBEXSTAL oferuje również bardzo popularne wykończenie z blachy trapezowej, które jest najkorzystniejszym rozwiązaniem pod względem ceny, jak również hangary lotnicze, w których konstrukcja stalowa hali zamknięta jest ścianami oporowymi. Wykonuje się je systemem tradycyjnym pomiędzy słupami stalowymi do określonej wysokości, z następnie kontynuuje elewację w systemie płyt warstwowych lub blachy. Tego typu hale hangarowe szczególnie często stosowane są w rolnictwie, np. w obiektach, w których przebywa żywy inwentarz, przez co konieczna jest duża odporność ścian.

Hangar lotniczy do 18 m

Z myślą o branży lotniczej firma KOBEXSTAL opracowała też konstrukcję hangarów lotniczych o nieco większych wymiarach, gdzie maksymalna szerokość obiektu może wynosić 18 m (przy dowolnej długości). Również tego typu hale sprawdzą się jako pomieszczenia serwisowe i hangarowe dla mniejszych i średnich statków powietrznych (awionetki, szybowce, helikoptery).

Również w przypadku takich hal producent zrezygnował z połączeń spawanych na rzecz połączeń śrubowych. Ponadto, dzięki ograniczeniu gabarytów i ciężaru poszczególnych elementów, ich transport jest łatwiejszy oraz tańszy, co finalnie obniża też cenę realizacji całej inwestycji.

Hangary lotnicze bazują na konstrukcji stalowej opartej na prefabrykowanych blokach fundamentowych. Pozwala to na ich wznoszenie również jako obiektów tymczasowych, np. na obszarach dotkniętych klęską żywiołową.

fot. KOBEX

– Rozstaw ram wewnętrznych może wynosić w nich aż 12 m. Taką samą szerokość mogą mieć też bramy, przez co hale te doskonale sprawdzają się właśnie jako hangary lotnicze. Dopasowanie ich do specyficznych potrzeb danej branży ułatwiają też rozbudowane możliwości w zakresie doboru i rozmieszczenia stolarki okiennej, świetlików dachowych, typów bram, jak również rodzajów obudowy (płyty warstwowe, ściany oporowe, blacha trapezowa).

Ukłonem w stronę tych klientów, którzy poszukują rozwiązań przyjaznych środowisku, jest też możliwość zamontowania ogniw fotowoltaicznych na dachu. Ułatwia to taki typ konstrukcji, w którym poszczególne elementy składowe systemu hali stalowej tworzą konstrukcję wsporczą dla paneli.

Dodatkowe zabezpieczenia – dłuższa żywotność

Jako producent kompleksowo realizujący powierzone prace związane z budową hal stalowych, firma KOBEXSTAL oferuje też różne rodzaje zabezpieczeń antykorozyjnych i ogniochronnych. Najczęściej jest to malowanie farbami epoksydowymi lub poliuretanowymi konstrukcji stalowej, które oprócz ochrony przed rdzą pozwala też na uzyskanie pożądanego efektu wizualnego.

Hale stalowe i hangary lotnicze mogą też być cynkowane ogniowo. Choć cena takiego zabezpieczenia jest wyższa, to jednak pozwala ono uzyskać większą odporność na uszkodzenia mechaniczne (bez kompromisów na rzecz estetyki).

fot. KOBEX

– Z kolei stosowanie farb cynkowych zyskuje na popularności głównie za sprawą skuteczności zabezpieczenia antykorozyjnego oraz prostego nakładania ewentualnych poprawek. W przypadku takiego wariantu, najpierw stosuje się jako podkład farbę o bardzo dużej zawartości części stałych (głównie cynku), którą następnie pokrywa się dodatkową farbą dekoracyjną.

W ofercie firmy KOBEX znajduje się też ogniochronne zabezpieczanie konstrukcji hal stalowych, które znacznie wydłuż okres odporności na wysokie temperatury.

Ze szczegółową ofertą firmy można zapoznać się na stronie: www.kobexstal.pl

36-053 Kamień, Duble 71, woj. podkarpackie
tel. (15) 838 10 16,