ABC w doborze klimatyzacji do sklepu, butiku, galerii handlowej
Dziś klimatyzacja w sklepie spożywczym, restauracji czy galerii handlowej nie jest luksusem, ale koniecznością, bo oczekiwania potencjalnych klientów są bardzo wysokie zarówno pod względem oferty produktowej, jak również komfortu przebywania wewnątrz. Mając do wyboru dwie serwujące smaczne posiłki restauracje, z których tylko jedna jest klimatyzowana, to w letnie upalne dni większość osób wybierze tę, w której będzie panował przyjemny, dający wytchnienie chłód. Kwestią oczywistą jest również, że tylko urządzenie o właściwie dobranej mocy zapewni szybkie schłodzenie pomieszczenia oraz pozwoli utrzymać w nim optymalną temperaturę i komfort. Jakie czynniki trzeba brać pod uwagę, planując zakup klimatyzacji?

Przede wszystkim trzeba znać powierzchnię lub kubaturę pomieszczenia, jego przeznaczenie, usytuowanie względem stron świata oraz umiejscowienie (parter, piętro, poddasze). By określić moc potrzebną do skutecznego klimatyzowania, istotna jest również liczba i powierzchnia okien, współczynnik przenikania ciepła oraz rodzaj założonych żaluzji (wewnętrzne czy zewnętrzne). Ważne jest też ustalenie, jaka izolacja cieplna znajduje się w podłodze, na suficie, ścianach oraz liczbę i uwzględnienie rodzaju źródeł światła, które wytwarzają ciepło. Trzeba ponadto określić, jakie zyski ciepła wytwarzają urządzenia, które podwyższają temperaturę w miejscu, gdzie będzie zamontowane urządzenie chłodnicze (np. lodówki). Na koniec warto też przeanalizować, ile osób będzie zazwyczaj przebywać w klimatyzowanym pomieszczeniu i w jaki sposób będzie ono użytkowane. Dlaczego wszystkie powyższe czynniki są tak ważne? Bo w przypadku urządzenia o mocy zbyt dużej względem potrzeb, jego możliwości nie wykorzystamy w pełni, a koszt zakupu oraz eksploatacji będzie większy. Natomiast urządzenia o zbyt małej mocy nie spełnią swojego zadania.

Dobór urządzeń jest jeszcze trudniejszy w sytuacji, gdy konieczny jest zakup nie tylko klimatyzacji, ale także systemu chłodniczego i ogrzewania – wówczas aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę, jest jeszcze więcej i w tej sytuacji powierzenie tego zadania specjalistom jest jedyną rozsądną decyzją.

Firmą, która oferuje pełną gamę produktów odpowiadających na różne zapotrzebowania w zakresie HVAC, zamrażania i chłodnictwa, od fabryk przez szklarnie do centrów dystrybucyjnych i sklepów jest Daikin. Rozwiązaniem szczególnie chętnie wybieranym jako klimatyzacja do sklepu spożywczego, restauracji, supermarketu czy galerii handlowej jest Conveni-Pack – system chłodniczy, który łączy grzanie, chłodzenie i chłodnictwo w jednym, kompaktowym i zintegrowanym systemie.

 

 

Trzy w jednym, czyli ekonomia w cenie
Wymagania klientów komercyjnych wobec dostawców urządzeń chłodniczych i grzewczych są dziś bardzo wysokie, bo na ich zysk wpływa nie tylko dochód uzyskiwany ze sprzedaży, ale także codzienne koszty eksploatacyjne. Nic dziwnego, że poszukując klimatyzacji do sklepu, supermarketu czy restauracji, inwestorzy szukają rozwiązań wielofunkcyjnych, a więc takich, które zaspokoją potrzeby również w zakresie ogrzewania i chłodnictwa, a zarazem energooszczędnych.

System Conveni-Pack z odzyskiem ciepła (nawet do 100%!) doskonale wpisuje się w to zapotrzebowanie, zapewniając oszczędności już na etapie zakupu: koszt inwestycji oraz montażu jednego urządzenia jest zdecydowanie niższy niż byłby w przypadku kupna trzech osobnych produktów: do klimatyzacji, ogrzewania i chłodnictwa.

Rozwiązanie Conveni-Pack jest też bardzo ekonomiczne w toku eksploatacji, co jest możliwe dzięki ponownemu wykorzystaniu ciepła odpadowego, które jest generowane np. podczas chłodzenia witryn wystawowych. Bez dodatkowych wydatków energetycznych jest ono przekształcane i wykorzystywane w innym miejscu budynku (np. do ogrzewania powierzchni sklepowej), co pozwala zaoszczędzić nawet 57% energii. Za dopasowanie parametrów wyjściowych systemu do bieżącego zapotrzebowania odpowiadają jednostki zewnętrzne ze sterowaniem inwerterowym, które zapewniają optymalną efektywność w każdych warunkach.

W zależności od temperatury zewnętrznej, system może pracować w 4 różnych trybach: środek sezonu grzewczego – wówczas zapotrzebowanie na ogrzewanie jest pokrywane w całości przez odzyskiwane ciepło (pełny odzysk ciepła); początek sezonu grzewczego – zapotrzebowanie na ciepło jest niskie i jego nadmiar jest przekazywany na zewnątrz budynku (częściowy odzysk ciepła); najzimniejsze dni w roku – zapotrzebowanie na ciepło przekracza dostępną ilość ciepła odzyskiwanego i dodatkową energię dostarcza się z powietrza zewnętrznego (pełny odzysk ciepła + pompa ciepła); lato – ciepło odbierane jest z mebli, komór chłodniczych oraz jednostek wewnętrznych i przekazywane do powietrza zewnętrznego (chłodzenie).

 

 

 

Conveni-Pack – klimatyzacja sklepu spożywczego
Urządzenie Conveni-Pack sprawdzi się we wszystkich aplikacjach chłodniczych w branży spożywczej i jest dostępne z szeroką gamą wewnętrznych jednostek klimatyzacyjnych, które – w zależności od rodzaju i przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych – można montować w wysokich pomieszczeniach, jak i w przypadku wąskich przestrzeni sufitowych. Kompaktowe wymiary Conveni-Pack (o 60% mniejsze niż konwencjonalnych urządzeń) sprawiają, że w odróżnieniu od wielu tradycyjnych rozwiązań, system nadaje się też do małych i średnich sklepów i restauracji. Bez trudu można też dopasować rozwiązanie do konkretnych warunków instalacyjnych – kilka agregatów zewnętrznych można tak rozmieszczać, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń, ustawiając je w blokach, rzędach lub rozstawiając wokół budynku i minimalizując długość instalacji rurowych. Możliwa też jest instalacja wewnątrz budynku – w takiej sytuacji do agregatu Conveni-Pack przyłącza się kanały wentylacyjne.

Na komfort użytkowania wpływa ponadto cicha praca, również w trybie nocnym, co jest szczególnie ważne w obiektach użyteczności publicznej. System jest też łatwy w utrzymaniu. Można zamówić do niego jednostki samoczyszczące, co znacznie ułatwia utrzymanie i zmniejsza konieczność serwisu.

Ze szczegółową ofertą firmy można zapoznać się na stronie: www.daikin.pl

02-255 Warszawa, ul. Krakowiaków 36, woj. mazowieckie
tel. 22 319 90 01,