20 lat temu system Combilok został zaprojektowany i wprowadzony na rynek europejski przez holenderską firmę Stertil, jako pionierskie rozwiązanie. Na rynku polskim wieloletnim dystrybutorem jest firma Kolbud Sp. z o.o. System blokady kół z powodzeniem sprzedawany jest do dzisiaj na całym świecie, a w ostatnich 2-3 latach bardzo dynamicznie wzrasta zainteresowanie tym rozwiązaniem w naszym kraju.

 

 

Bezpieczny dok przeładunkowy
Pośpiech, utrudniona komunikacja pomiędzy personelem magazynu a kierowcą samochodu… Każdy, kto poznał specyfikę pracy w branży transportowej i uczestniczył w procesie przeładunku wie doskonale, że w jego trakcie o wypadek nietrudno. Przedwczesny odjazd samochodu lub ślizganie się kół po oblodzonej bądź mokrej powierzchni nie należy niestety do rzadkości.
Jak ograniczyć do minimum ryzyko błędu ludzkiego, będącego najczęstszą przyczyną wypadków? Przede wszystkim trzeba wyeliminować problem, zanim on powstanie, to znaczy – skutecznie zablokować pojazd przed rozpoczęciem procesu przeładunku. Oferta firmy Kolbud kierowana jest do inwestorów poważnie myślących o bezpieczeństwie. W pełni hydrauliczny system Combilok umożliwia unieruchomienie pojazdu i przeładunek w bezpiecznych warunkach.

Rozładunek towaru z samochodu krok po kroku
Combilok gwarantuje bezpieczny rozładunek, a co nie mniej istotne, jest też bardzo prosty w obsłudze, bo wymaga naciśnięcia tylko jednego przycisku na panelu sterowania.
Obsługa urządzenia nie wymaga żadnej ingerencji pracowników pracujących na zewnątrz obiektu. Niezależnie od warunków pogodowych, wszystkie czynności obsługowe wykonywane są wewnątrz magazynu.

 

 

Jak działa ten system?
-W stanie spoczynkowym wewnątrz magazynu sygnalizacja świetlna wskazuje czerwone światło, a na zewnątrz zielone, co jest jasnym sygnałem dla kierowcy samochodu, że dok przeładunkowy jest gotowy do rozpoczęcia procesu przeładunku. Dzięki naprowadzaczom kół zintegrowanym z Combilokiem kierowca bez trudu dokuje pojazd w osi stanowiska przeładunkowego. Obsługa magazynu za pomocą jednego przycisku uruchamia proces blokowania pojazdu w trakcie przeładunku. W tym samym czasie światło na zewnątrz zmienia się na czerwone, sygnalizując kierowcy, że nie może odjeżdżać. Po zakończeniu blokowania system zwalnia kolejne urządzenia wg zadanej sekwencji; np. nadmuchiwanie uszczelnienia pneumatycznego, otwarcie bramy segmentowej a na końcu uruchomienie mostu przeładunkowego. Skutkuje to zmianą światła w magazynie na zielone, umożliwiając obsłudze magazynu przystąpienie do przeładunku. Po jego zakończeniu proces odbywa się tak samo, tyle że w odwrotnej kolejności. Na samym końcu światło na zewnątrz zmienia kolor na zielony, zezwalając kierowcy na odjechanie ze stanowiska przeładunkowego – wyjaśnia Maciej Kocikowski, Dyrektor Handlowy w firmie Kolbud Sp. z o.o.
System wyposażony jest w czujnik, który lokalizuje położenie tylnego koła. Bezpośrednio za nim wysuwa się ramię blokujące, które powoduje „zakleszczenie” pojazdu między budynkiem a ramieniem Combiloka – całość trwa około 30 sekund.
 Dzięki temu, że ramię blokujące wywiera stały nacisk na koło, wyeliminowane jest ryzyko przesuwania się pojazdu w trakcie przeładunku. Integralnym składnikiem systemu jest sygnalizacja dźwiękowa, która towarzyszy procesowi blokowania.
-Tak działający system gwarantuje pełne unieruchomienie pojazdu i przeładunek z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Pojazd będzie zablokowany tak długo, aż wszystkie urządzenia stanowiska przeładunkowego nie wrócą do swoich pozycji spoczynkowych – podkreśla Maciej Kocikowski.

Combilok – same plusy?
Niekwestionowaną zaletą stosowania urządzenia Combilok jest podniesienie bezpieczeństwa podczas rozładunku samochodu ciężarowego. Co więcej, system usprawnia i automatyzuje prace związane z tym etapem procesu logistycznego. Jego bezawaryjne działanie gwarantuje bardzo solidna konstrukcja.
-Przede wszystkim system nie posiada elementów mechanicznych, które mogłyby ulec uszkodzeniu, a cała konstrukcja wykonana jest z ocynkowanej stali ciężkiej, co zapewnia jej odporność na warunki atmosferyczne – zaznacza Maciej Kocikowski.
System dedykowany jest pojazdom różnej wielkości. W wersji standardowej ramię blokujące ma wysokość 300 mm, opcjonalnie może być wyższe lub niższe, co umożliwia dostosowanie urządzenia do nietypowych samochodów, zwiększając tym samym zakres obsługiwanych pojazdów. Dodatkową funkcją Combiloka jest ochrona przed kradzieżą zablokowanych naczep.

 

 

Ten w pełni zautomatyzowany system doskonale odpowiada na potrzeby tych firm, które dbają nie tylko o bezpieczeństwo, ale także o komfort pracy swoich pracowników.
Combilok jest znany i powszechnie wykorzystywany na całym świecie przez wielu liderów branży logistycznej. Największy sklep internetowy z USA, dynamicznie zwiększający swoją kubaturę magazynową w Europie, zakontraktował ponad 2 tysiące Combiloków na najbliższe 3 lata. Rozwiązanie to, dzięki pośrednictwu firmy Kolbud cieszy się coraz większym zainteresowaniem także wśród firm działających na terenie naszego kraju. W Polsce z powodzeniem działa już kilkanaście centrów logistycznych, które doceniły jego walory, a dwa kolejne są w trakcie realizacji.

Z ofertą firmy można zapoznać się na stronie: www.kolbud.pl

85-739 Bydgoszcz, Fordońska 183, woj. kujawsko-pomorskie
tel. 52 345 28 35,