Unikalna oferta – te słowa stały się już marketingowym banałem, ale trudno o firmę, do której pasowałyby bardziej. Relokacja maszyn o wadze nawet kilkuset ton, demontaż, transport (drogowy, lotniczy, morski) oraz ponowne uruchamianie całych linii, a to wszystko przy zachowaniu ciągłości produkcji – to zadania, których podjąć mogą się tylko najlepsi. W ciągu dwudziestu lat działalności firma Protech Motors szybko stała się liderem, znanym i cenionym nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami. Sukces ten jest pochodną ciężkiej pracy oraz starannie opracowanej strategii działania, która stawia na kombinację kilku czynników, przede wszystkim wiedzy, wykwalifikowanego personelu oraz profesjonalnego sprzętu.
fot. PROTECH MOTORS
– Montaż i demontaż maszyn nie ogranicza się bynajmniej do ich załadowania na ciężarówkę i przewiezienia w miejsce docelowe. To wiele różnych zadań, począwszy od sprawdzenia, czy przeznaczone do przenoszenia maszyny działają poprawnie, poprzez ich odłączenie od instalacji, mediów i wyprowadzenie z hali. Trzeba je ponadto przygotować do drogi i odpowiednio zabezpieczyć na czas transportu, a następnie – przy wykorzystaniu specjalistycznych urządzeń załadować na ciężarówkę – mówi Filip Kania, wiceprezes firmy Protech Motors.
Cały proces relokacji maszyn wymaga zaangażowania od firmy wykonującej usługę również podczas rozładunku. Po stronie wykonawcy leży kompleksowy montaż na nowym miejscu, który obejmuje budowę fundamentów pod maszyny, poziomowanie, kotwienie, podłączanie instalacji przemysłowych (gaz, powietrze, woda, energia elektryczna, instalacja pary, instalacja olejowa), a także kalibrację i rozruch.
fot. PROTECH MOTORS
Relokacja maszyn i minimalizowanie wydatków inwestora
– Posiadamy cały sprzęt umożliwiający wykonywanie nawet najbardziej skomplikowanych operacji. Są to m.in. suwnice mobilne o udźwigu 400, 500 i 800 ton, poduszki powietrzne, urządzenie mobilne Hoist FR40/60 o udźwigu 27 ton, samojezdne platformy hydrauliczne SPMT o udźwigu do 250 ton sterowaną drogą radiową, czy małe, kompaktowe dźwigi przemysłowe o udźwigu 45 ton. Dysponujemy także sprzętem o napędzie elektrycznym – mówi Filip Kania.
Aby jak najcelniej odpowiedzieć na potrzeby klientów i zapewnić im najkorzystniejsze finansowo rozwiązania, oprócz własnej, specjalistycznej floty maszyn, firma wynajmuje również standardowe urządzenia na miejscu, o ile transport własnego sprzętu byłby w danym wypadku mniej opłacalny dla zleceniodawcy.
fot. PROTECH MOTORS
Przenoszenie maszyn – wiedza i doświadczenie niezbędne
Równie istotnym elementem, mającym wpływ na sprawność całego procesu relokacji linii produkcyjnych, jest wykwalifikowana kadra, która posiada wiedzę na temat wszystkich skomplikowanych procesów technologicznych towarzyszących przenoszeniu maszyn i ich uruchamianiu na nowym miejscu.
Choć więc w tego typu działalności, nawet gdy cały proces wspólnie ze zleceniodawcą jest dokładnie zaplanowany na długo wcześniej, rzadko zdarza się, aby nie doszło do sytuacji zaskakującej. Wówczas wiedza, doświadczenie i umiejętności pozwalają sprostać każdemu wyzwaniu. Jeśli relokacja maszyn ma się odbyć bez zakłócania cyklu produkcyjnego, to trzeba często wiele z nich przewozić, po kolei wyłączając je z produkcji i instalując w nowym miejscu.
– Często zachodzi jednak konieczność wprowadzenia z powrotem do zakładu maszyny, które jest pilnie potrzebna na miejscu, a która została już wcześniej zdemontowana. Takie sytuacje to już niemal standard, dlatego ważne jest, aby cały proces relokacji maszyn i linii produkcyjnych przebiegał sprawnie, co pozwoli elastycznie reagować na nieprzewidziane okoliczności. Doskonale wiemy, że każdy przestój lub awaria generuje ogromne straty finansowe – podkreśla Filip Kania.
fot. PROTECH MOTORS
Zaufanie to podstawa
Zaplecze techniczne, jak również wykwalifikowany personel, pozwalają firmie Protech Motors bez przeszkód realizować kompleksowo duże inwestycje. Spółka jest ubezpieczona na kwotę 10 mln złotych, posiada ponadto możliwość podniesienia wartości polisy w wypadku zaistnienia takiej konieczności.
Portfolio firmy rozrasta się sukcesywnie i znajdują się w nim z powodzeniem przeprowadzone relokacje maszyn, linii produkcyjnych i całych zakładów dla największych firm z różnych branż. Przedsiębiorstwo podejmuje się też zleceń, których nikt inny nie odważył się podjąć. Tak było na przykład z jednym z czeskich zakładów, który borykał się z problemem znalezienia firmy, która podejmie się przeniesienia całego zakładu.
fot. PROTECH MOTORS
– Kilkanaście firma chciało się z tym zadaniem zmierzyć, ale po zorientowaniu się w skali trudności – po kolei rezygnowały. My podjęliśmy się tego zlecenia, i udało się je wykonać dobrze, w krótkim czasie oraz bezpiecznie – mówi Filip Kania.
Na swoim koncie Protech Motors ma m.in. przenoszenie i instalacje wtryskarek dla Samsung Electronics Poland Manufacturing Sp. z o.o. czy LG Electronics Sp. z o.o., regularną współpracę z producentami pras, jak: Schuler, Helmerding, Fagor. Firma jest stale obecna w branży papierniczej oraz tekturniczej i współpracuje z podmiotami takimi jak zakłady produkcji tektury falistej i opakowań, Mondi czy Convert Paper.
Od wielu lat Protech Motors współpracuje też z firmą BHS – producentem linii do produkcji tektury i wieloma innymi producentami maszyn takich jak Goepfert, Mitsubishi, Bobst.
Zaufały nam również takie marki jak zakłady produkcji ceramiki Paradyż, dla których wykonaliśmy w ostatnim okresie kilka dużych projektów. Stale jesteśmy obecni podczas realizacji projektów dla koncernu LG w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem – wymienia Filip Kania.
Firma wykonuje też relokacje maszyn dla przemysłu motoryzacyjnego, wśród których znajdują się usługi dla takich producentów samochodów jak Fiat Auto Poland, General Motors. Stałym klientem Protech Motors jest Coca-Cola, a od 2014 roku jedna ze spółek jest odpowiedzialna za utrzymanie ruchu w zakładach koncernu Alstom w Chorzowie.
W 2015 roku firma zakończyła prace związane z relokacją Zakładów Metalowych „Postęp” (przenoszenie maszyn i całej produkcji z trzech zakładów do jednej lokalizacji w Gliwicach); w roku 2016 Protech Motors wykonał demontaż prasy Erfurt o wadze 300 ton w zakładach Volkswagena w Kassel; w tym samym roku odbyła się też kompleksowa relokacja zakładu Teknia (automotive) w Kaliszu do nowej lokalizacji.
W ostatnim czasie przedsiębiorstwo ukończyło też projekt relokacji zakładów Caterpillar z Belgii i Francji do zakładów w Sosnowcu i Janowie Lubelskim.
fot. PROTECH MOTORS
Relokacja maszyn – dużych, ciężkich, pracujących w linii – to zadanie wymagające drobiazgowego planowania, szczegółowej analizy oczekiwań i potrzeb klienta, a więc także ścisłej współpracy ze zleceniodawcą. Do tego dochodzi cały niezbędny sprzęt oraz wiedza technologiczna. Ogromna liczba rekomendacji, które Protech Motors otrzymuje od swoich klientów jest najdobitniejszym dowodem na to, że przedsiębiorstwu te zadania udaje się realizować nie tylko sprawnie, ale przede wszystkim szybko, bezpiecznie i ze zredukowaniem przestojów do absolutnie niezbędnego minimum.
Z ofertą firmy można zapoznać się na stronie: www.protech-motors.pl