Co robisz w toalecie, Europo? Wyniki raportu „Geberit Hygiene Study 2021”

Co oznacza dla nas pojęcie higieny osobistej? Czy papier toaletowy to najlepsze rozwiązanie, jeżeli chcemy zadbać o higienę miejsc intymnych? Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są opinie Europejczyków w kwestii utrzymania higieny osobistej i co ma w tej kwestii do powiedzenia lekarz specjalista.

Firma Geberit przeprowadziła ankietę na temat przyzwyczajeń, potrzeb i problemów, które wiążą się z utrzymaniem higieny osobistej. W badaniu pod tytułem „Geberit Hygiene Study 2021” wzięło udział 18 tysięcy mieszkańców dziewięciu krajów europejskich. Wśród nich byli również Polacy.

fot. GEBERIT 

Co Europejczycy myślą o higienie osobistej?

Europejczycy z pewnością starają się dbać o higienę osobistą. Aż 98% badanych stwierdziło, że higiena osobista jest dla nich ważna lub bardzo ważna. Lubimy być czyści od stóp do głów! Zapytaliśmy też naszych respondentów, czym jest dla nich higiena osobista. Dla 71% badanych higiena osobista oznacza utrzymanie czystości miejsc intymnych.

fot. GEBERIT 

Wraz z potrzebą Europejczyków poczucia czystości i higieny idą w parze wysokie wymagania wobec strefy WC, z której korzystają. Poczucie komfortu w toalecie jest ważne lub bardzo ważne aż dla 92% procent respondentów.

fot. GEBERIT 

Odpowiednia toaleta myjąca – najlepszy sprzymierzeniec w zachowaniu higieny

Dlaczego warto wyposażyć swoją strefę WC w toaletę myjącą? Odpowiedź jest prosta: dzięki delikatnemu strumieniowi wody toaleta myjąca oczyszcza nasze miejsca intymne znacznie skuteczniej, niż papier toaletowy. Potwierdziła to większość respondentów, którzy wzięli udział w badaniu „Geberit Hygiene Study 2021”. Prawie 70% badanych stwierdziło, że toaleta myjąca ma działanie odświeżające.

Fakt, że oczyszczenie okolic intymnych wodą jest lepszym rozwiązaniem, niż użycie wyłącznie papieru toaletowego, potwierdza również ekspert, prof. dr n. med. Alexander Herold, specjalistą z zakresu koloproktologii w renomowanym międzynarodowym centrum chorób jelita grubego w Mannheim.

Użycie czystej wody – ciepłej lub zimnej – to zawsze najskuteczniejsza i najlepsza dla skóry metoda. Należy unikać wybielanego, perfumowanego lub barwionego papieru ze względu na zagrożenie alergiami. Odradzałbym także używanie wilgotnego papieru toaletowego. Konserwanty, dzięki którym papier zachowuje trwałość, a także substancje zwilżające mogą powodować reakcje alergiczne – mówi dr Herold.

fot. GEBERIT 

Dzięki wodzie okolice intymne są czyste, poza tym podmywanie się ma korzystny wpływ na skórę. Woda jest przy tym najbardziej higienicznym środkiem myjącym – dodaje lekarz.

Komfortowa toaleta, czyli jaka?

Równie istotna, co poczucie czystości okolic intymnych, jest dla Europejczyków wygoda w toalecie. Co to oznacza? Dla 90% respondentów toaleta wygodna to toaleta czysta. Odpowiedzą firmy na tę potrzebę są toalety myjące Geberit AquaClean. Pokrywa je specjalna glazura KeraTect®, która chroni powierzchnię toalety przed bakteriami i zarazkami, jest też mało podatna na zabrudzenia. Dzięki temu utrzymanie strefy WC w higienicznej czystości staje się banalnie proste.

fot. GEBERIT 

Drugą kwestią są nieprzyjemne zapachy. Z badania „Geberit Hygiene Study 2021” wynika, że to właśnie one skutecznie obniżają komfort korzystania z toalety. Niestety, większość dostępnych na rynku odświeżaczy powietrza ma bardzo krótkotrwały efekt i jest nieskuteczna. Z pomocą przychodzi moduł Geberit DuoFresh, który w prosty sposób niweluje problem nieprzyjemnych zapachów. Jak? Dzięki systemowi odciągania zanieczyszczonego powietrza bezpośrednio z miski WC, które następnie przepuszczane jest przez ceramiczny filtr. W rezultacie z powrotem do łazienki wtłaczane jest czyste, świeże powietrze.

fot. GEBERIT 

Odpowiednia higiena miejsc intymnych pomaga zadbać o zdrowie i zapewnia przyjemne uczucie czystości. Dzięki odświeżającej i higienicznie czystej toalecie myjącej Geberit AquaClean, a także niezwykle prostemu w obsłudze modułowi DuoFresh, mamy gwarancję, że po każdej wizycie w toalecie będziemy czuli się czysto i komfortowo.

fot. GEBERIT 

Więcej informacji na: Geberit Hygiene Study 2021

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Kontakt dla mediów:

Justyna Zborowska
[email protected]
+48 505 199 115
Magdalena Jankowska
[email protected]
+48 577 560 111


Data publikacji: 2022-07-26

Podobne technologie i poradniki


Kosmetyki, detergenty, ręczniki, akcesoria, a nawet małe...
Mała łazienka to całkiem spory problem aranżacyjny....
Grupa RENEX podsumowała dotychczasowe działania wspierające PUT...
Grupa RENEX poinformowała rozpoczęciu naboru praktykantów i...
Grupa RENEX poinformowała o rozszerzeniu zakresu elementów...
Grupa RENEX podsumowała sukcesy 2022 roku –...
fot. Renex | Uczniowie ze Sosnowca Grupa...
Instalacja jako forma wyrazu artystycznego, od lat...
Jak sprawić, aby łazienka stanowiła spójną całość?...